I love superfood smoothies

RAW, VEGAN, GLUTENVRIJ

Sesamzaadmelk

-when you are attracted to and eat fruits, occassionallya seed will be carried wtihinyou to a fertile ground-- David Wolfe (1)

Sesamzaadmelk is een ideale basis voor een smoothie, maar hoe maak je nu sesamzaadmelk? Hier volgt een recept.

Sesamzaadmelk

Ingrediënten

  • 1 kop rauwe ongezouten sesamzaden
  • 1 liter (puur) water
  • 6 dadels, ontpit en in stukjes , of een ander natuurlijk zoetmiddel

Bereiding

Week de sesamzaadjes een half uur in water en giet af. Doe alle ingrediënten in een blender en blender 2 minuten. Leg een notenmelkzak of dunne theedoek in een kom of wijde kan en giet alles erin. (Pak de uiteinden van de doek bij elkaar en) pers met je handen de melk eruit.

Tips

Sesamzaadjes (wit en zwart) zijn heel betaalbaar en verkrijgbaar bij alle natuurwinkels. Sesamzaadpoeder kun je ook zó aan een smoothie toevoegen. Poeder maak je door sesamzaadjes in een (elektrische) koffiebonenmaler te vermalen. En vooral de zwarte
variant, heeft één van de hoogste calciumgehaltes van alle voedingsstoffen en bevat ook veel mineralen.  Voor kinderen en ouderen is sesamzaadmelk een ideale basismelk. Houdbaarheid in de koelkast: 3 dagen.

Dit recept komt uit het boek I Love Superfood Smoothies. Wil je graag meer lezen over superfoods en heerlijke superfoodsmoothies ervaren uit het boek  I Love Superfood Smoothies van Daphne dan kun je het boek hier kopen.

Bronnen

  • I Love Superfood Smoothies: Daphne Groothuijse en Heleen van Eert
  • Pixabay.com

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *