I love superfood smoothies

RAW, VEGAN, GLUTENVRIJ

Hennepzaadmelk

2

Hennep is gezond en hennepmelk is dan ook een ideale basis voor een voedzame smoothie. Hieronder volgt het recept voor hennepzaadmelk.

Ingrediënten

  • 250 gram ongepeld hennepzaad
  • 1 liter (puur) water
  • 6 dadels, ontpit en in stukjes

Bereiding

Week de hennepzaden ongeveer 10 uur in water. Giet het water af. Doe alle ingrediënten in een blender en blender 2 minuten. Leg een notenmelkzak of dunne theedoek in een kom
of wijde kan en giet het geheel erin. (Pak de uiteinden van de doek bij elkaar en) pers
met je handen de melk eruit.

Tips

Je kunt ook met (duurdere) gepelde hennepzaadjes hennepmelk maken. Je kunt het gebruik van de notenmelkzak dan achterwege laten. Hennepijsklontjes zijn een goede basis voor veganistische ijstoetjes en koude smoothies. Om hennepmelk zoeter te maken, kun je meer dadels toevoegen. Houdbaarheid in de koelkast: 3 dagen.

Voordelen van hennepzaad

Hennepzaad bevat de ideale verhouding omega-vetzuren en is een goede bron van eiwitten, waaronder het zeer goed verteerbare edistine. Edistine is goed voor haren en botten. Verder bevat hennepzaad grote hoeveelheden mineralen en sporenelementen.

Dit recept komt uit het boek I Love Superfood Smoothies. Wil je graag meer lezen over superfoods en heerlijke superfoodsmoothies ervaren uit het boek  I Love Superfood Smoothies van Daphne dan kun je het boek hier kopen.

 Bronnen

  • I Love Superfood Smoothies: Daphne Groothuijse en Heleen van Eert
  • Canva.com

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *